Dropbox album

     Fotogalerie zde.

čtvrtek 12. září 2013

Výlet na Niagara Falls

Už jsem byl v Torontu několik týdnů a stále bez přátel. Chtěl jsem se jet podívat na Niagárský vodopády, ale samotnýmu se mi nechtělo. Na Facebooku je skupina Češi (& Slováci) v Torontu, proto jsem se rozhodnul napsat tam dotaz, jestli by někdo nejel taky. Zadařilo se, odepsalo mi několik lidí a za týden se jelo :-)

Účastníky zájezdu byli Češka Helena, Slovenka Soňa, Japonka Kumiko, Kanaďanka Rachel, Čech Honza a Čech já. Z Toronta je to k vodopádům jen něco přes 130 km, takže jsme zvolili dopravu autobusem. Cesta utekla rychle, za hodinu a čtyřicet pět minut jsme dorazili do městečka Niagara Falls. V okolí jeho nádraží (a vlastně ještě dál) si připadáte jako ve městě duchů. Nikde nikdo (a to přestože v sezóně). Zaujme pouze strašidelný hotel Europa s otrhanými plachtami u oken a jistě i otrkanými hosty (i když pochybuju vůbec o nějakých). Až centrum města pak stojí za to.

Z nádraží to můžete vzít veřejnou dopravou, nebo jít necelou půlhodinku kolem Niagara River - je jasný, co jsme zvolili (P.S. Břeh na druhý straně patří USA):


Hned první fotka Niagárských vodopádů se vydařila nad očekávání:


Jak můžete vidět ve fotoalbu, i ostatní fotky se vydařily. Počasí totiž bylo ideální. I duhu se mi podařilo zachytit.

Absolutně nejlepším bodem dne ale bylo plavení lodí přímo pod vodopády. Ten zážitek nejde moc popsat, zkrátka zažíváte euforii a chcete to hned po tom zažít znovu :-)

Říká se, že kanadská strana je hezčí než americká. Není to jen furiantská teze, je tomu fakticky tak. Je to daný geograficky - vodopády stékají směrem na Kanadu. Američani, aby aspoň něco z vodopádů viděli, vybudovali v 60. letech vyhlídkovou věž (PPP Observation Tower). Ostatně, i slavná scéna ze Supermana II se odehrávala právě na kanadský straně:

Žádné komentáře:

Okomentovat